eigentijdse en actuele thriller

Oueddanielle 06 december 2019
Mama´s blik zit als een secondelijm aan me vastgeplakt. Ik haat het, al weet ik dat ze het goed bedoelt."

Volg me is een boek waar ik al een hele tijd naar uitkeek. Via haar instagram pagina stelde ze vragen via haar stories en antwoorden werden verwerkt in dit boek en door ons die kleine stukjes telkens mee t geven werd mijn nieuwsgierigheid nog meer gewekt.

Samenvatting;
Claire Kant is een hardwerkende influencer en bouwde dankzij manager Thomas in korte tijd een droomcarrière op. Op beeld lijkt haar leven een sprookje, maar achter de schermen gaat een schrijnende werkelijkheid schuil en legt haar verslechterende gezondheid een bom onder haar succes.
Thomas de Bruijne ontwikkelde dankzij paradepaardje Claire en de dubieuze financiële hulp van zakenpartner Reinier zijn talent agency tot het meest gewilde influencersbureau van Nederland. Maar nu Claires gezondheid opspeelt, moet hij verder gaan dan ooit om de droom te blijven verkopen.
Joelle Lammerstee is een documentairemaker en stelt de waarheid boven alles. Ze keurt de bewerkte wereld van influencers geen blik waardig tot haar baan op het spel staat en een docu over Claire haar kan redden. En niet alleen dat. In haar zoektocht naar de waarheid heeft ze een verborgen agenda. Hoe goed kennen we onze naasten? Wat is de echte waarheid in de wereld van influencers en filters?

Mijn Mening
Ik mocht meedoen met de leesclub van vrouwenthrillers en kreeg daardoor dit boek toegezonden maar eerlijk? Ik had het anders ook wel gekocht.
De cover begint al goed. Op de voorkant zie je iets wat een perfecte profielfoto zou kunnen zijn met de begeleidende tekst "Welkom in de onlinewereld van Influencers, waar alles kan en de waarheid niet bestaat."
In dit boek maken we kennis met Claire een influencer die helemaal ondergesneeuwd wordt door Epic het influencersbureau waar Claire een contract heeft.

Thomas de eigenaar van Epic heeft daarentegen een flinke drive om zoveel mogelijk geld te verdienen en zelf een luxeleventje te kunnen leiden. Niet alleen Claire maar ook nieuwe influencers moeten er aan geloven. Om nog sneller meer geld te kunnen verdienen hebben ze een acadamy opgezet voor meisjes die heel graag influencer te kunnen worden. Op deze manier kunnen ze ook meteen nieuwe meisjes scouten.. Ze moeten alleen aan 1 ding voldoen en dat is het prefecte lichaam hebben voor het perfecte plaatje te kunnen schieten.
Joyce spijker heeft alle personages zo goed uitgewerkt dat je niet alleen het verhaal van 1 kant leest maar vanuit diverse perspectieven en hoe wreed sommige soms ook zijn je leeft wel echt me ze mee.
Gedurende het boek krijgt Claire diverse DM's binnen wat de spanning langzamer maar goed opbouwt tot alles geniaal bij elkaar komt op het einde.
Met dit boek heeft Joyce een nieuw, orgineel en eigentijdse en goed doordachte thriller neergezet.

ISBN: 9789026347405
Pagina's: 312