Als romantiek en verdriet samen gaan

Oueddanielle 23 augustus 2019

`Deze man had geen geheimen voor haar en toch had ze heel veel geheimen voor hem`

Deze zin is de eerste zin uit het boek en het zegt meteen ook genoeg over het fantastische boek wat ik mocht lezen voor de Hebban Leesclub.
Het boek kwam binnen en gelijk me die prachtige cover op waardoor je als je het boek uit hebt de cover nog eens bekijkt en het alleen maar vol liefde en big smile kan bekijken
Leven met een leugen is na Baguette met jam voor twee het 2e boek van Wendy Brokers.

Samenvatting
Sofie Wolters houdt haar halve leven al van Jelle, een vriend van haar tweelingbroer Nate, maar voor hem was zij nooit meer dan het kleine zusje dat hij gewoon voor lief nam. In hun puberteit maakte een dramatische gebeurtenis een einde aan hun jeugd en onschuld. En toen ze daarna toch een keer met elkaar in bed belandden, liet Jelle vervolgens niets meer van zich horen. Dus sindsdien haat Sofie hem, en gaat ze hem het liefst uit de weg.
Jaren later, als ze met een vriendin op skivakantie is in de Franse Alpen, blijkt Jelle een van de plaatselijke skileraren te zijn. Hij steekt zijn hernieuwde interesse in Sofie niet onder stoelen of banken en is niet van plan zich door haar te laten afpoeieren. Sofie heeft het knap lastig met haar verwarrende gevoelens voor hem, en ook moet ze erkennen dat Jelle niet meer de hartenbreker lijkt te zijn die hij eens was. Als ze samen in een skihut ingesneeuwd raken, is hem ontlopen geen optie meer. Afgesloten van de buitenwereld komen er van beide kanten geheimen en leugens boven tafel die zelfs gevolgen zullen hebben voor hun beide families. Is er ruimte voor een nieuw begin of heeft het verleden te diepe littekens achtergelaten?

Wendy Brokers heeft z´on leuke eigenzinnige schrijfstijl en weet gevoelens erg goed te beschrijven zoals maar weinig dat kunnen.
Ik ben als een sneltrein door dit boek heengegaan en heb er echt van genoten. Dit boek barst eigenlijk van de liefde, romantiek (inclusief steamy scenes) maar draagt ook verdriet en rouwverwerking met zich mee zonder dat het aanvoelt als een zwaar verhaal.
Sofie de hoofdpersoon in dit boek is neergezet als een sterke en onafhankelijke vrouw die door haar gevoelens voor Jelle en geheimen uit het verleden alleen maar meer in mijn hart ben gaan sluiten.

Lize en Nate uit haar eerdere boek Baguette met jam voor twee kom je ook hier weer samen tegen maar ook als je net zoals ik het niet gelezen hebt kun dit boek goed lezen.
Wendy heeft al laten weten dat er nog een derde boek aankomt waarin een andere bijpersonage de hoofdrol krijgt en ik kan al niet meer wachten!

Meer recensies van Oueddanielle