Spannende en pakkende thriller

Oueddanielle 10 juli 2019
Het verleden vergeten is niet eenvoudig.
Een nieuw leven beginnen nog moeilijker.

Voor de hebban leesclub mocht ik dit spannende maar aangrijpende thriller luisteren .

Samenvatting
Anna ontvlucht op jonge leeftijd haar rijke familie. Haar vader Manfred heeft het te druk met
zijn eigen leven, stiefbroer Leonard reageert zijn frustraties af op zijn zusje, en haar jongste
broer Jean kiest altijd de kant van zijn oudere broer.

Dertig jaar later lijken de verhoudingen iets verbeterd: Manfred doet moeite de familieband
te herstellen met een maandelijks familiediner, en Anna past regelmatig op bij haar favoriete
nichtjes, de dochters van Jean.

Dan wordt Leonard neergeschoten voor zijn huis. Het lijkt het werk van een huurmoordenaar,
maar niets wijst erop dat Leonard criminele banden had. Politie-inspecteur Nina Hansen leidt
het onderzoek en ontdekt dat elk familielid zijn eigen geheimen heeft. Of was het toch een
vergismoord?

Het boek kent 2 verhaallijnen die van Kim van Rijn en Karel van der zee die door een getuigenbeschermingsprogramma onder komen te duiken
Het tweede verhaal is die van de familie Vermeer.
Gepensioneerde Manfred is al 2 echtgenote verloren aan kanker en heeft 3 kinderen.
Anna, ongehuwd en met eigen acupunctuur praktijk heeft een zwaar verleden achter zich liggen.
Jean is gescheiden en heeft 2 dochters en dan is er nog succesvolle advocaat Leonard en zijn vriendin Joyce die samen een luxe leventje hebben in hun penthouse totdat Joyce “ per ongeluk “ zwanger raakt.

In het begint is het even wennen de diverse personages maar als je de verhoudingen eenmaal doorhebt gaat het snel.
Langzaam kom je achter de geschiedenis van de familie en ga je meer met ingehouden adem lezen of luisteren tot de verhaallijnen samen komen.

Ik geef dit goede, mooie en spannende verhaal 4 sterren!

Meer recensies van Oueddanielle