Verrassend en leuk boek voor brede doelgroep

Oueddanielle 03 juli 2019
Team Mortis/ Blind verdriet - Björn van den Eynde

"terwijl alle vijf de puzzlestukken vlak voor zijn neus had gelegen, was hij blind geweest voor Anka's verdriet"

Blind verdriet is het 9e deel van Team Mortis maar het verhaal is een op zichzelf alleenstaand je hoeft dus niet persee alle voorgaande delen te lezen maar het is wel leuker natuurlijk.
Samenvatting : Zweden is in rep en roer wanneer in het uiterst noordelijke Torneträsk het naakte lichaam van de jonge Arvid Blomqvist wordt gevonden. Hij is verdronken in zijn eigen zwembad en zijn gezicht is op bloederige wijze verminkt. Vijf mysterieuze puzzelstukjes, die de jongen eerder kreeg, kondigden zijn dood aan. Was hij blind voor het lot dat hem te wachten stond?
Teamleidster Celine Schield stuurt onder druk van de Europese inlichtingendiensten de zestienjarige Erika Storm het veld in, samen met haar teamleden Nielsen, Felix en Andreas. De moord op Arvid blijkt de derde te zijn in een reeks puzzelmoorden die op het dark web geclaimd wordt door "BlindGirl37'. Ondertussen wijst een vierde puzzel in de richting van Ilja, een slachtoffer van een loverboy.
Erika zet alles op alles om het meisje in Riga op te sporen, de puzzelstukken te ontcijferen en de vierde moord te verijdelen. Maar de jonge undercoveragente zit stevig in de knoop met zichzelf. Haar verleden blijkt haar allergrootste vijand te zijn...

Bjorn heeft een leuk en spannend boek geschreven voor zowel jeugd als jong volwassene.
Wanneer je het boek vast hebt en die cover ziet dan wil je gelijk beginnen. Het springt er ook echt tussenuit!

Team Mortis bestaat 4 undercoveragenten die alle uit een ander land komen en officieel niet bestaan. Deze geheime agenten moeten dus vooral onzichtbaar zijn een samen de meest gruwelijke moorden op te lossen. Ondertussen proberen ze ook nog af te rekenen met hun eigen verleden wat het verhaal meer diepgang geeft.
Het boek is geschreven vanuit diverse personages waardoor je ze allemaal beter leert kennen wat ik erg fijn vond al moet je er in het begin even inkomen maar nu wil ik meer!! Ik wil meer lezen over Erika, Felix, Nielsen en Andreas!
Verder interessant in dit boek is dat je ook de slachtoffers goed leert kennen en het actuele thema's bevat.
Door de grote letters maakt het dat het ook voor de jongeren lezers leuker en makkelijker te lezen is.

Pluspunten; Leuk detail vond ik dat de leden van Team Mortis alle uit een ander land komen en als het tegenzit je ook een woordje in het Frans, Italiaans of Vlaams tegenkwam bij hun.

Verrassend en leuk boek voor brede doelgroep! 4 Sterren

Meer recensies van Oueddanielle