Prachtig prentenboek

Oueddanielle 17 april 2020
"In het Boeddhisme worden opgroeiende kinderen vaak vergeleken met plantjes waaraan steeds nieuwe scheuten groeien, die verzorgd moeten worden zodat ze sterk worden en bloeien" .

Dit prachtige prentenboek met lessen uit de leer van Dalai Lama is zo mooi! Het beschrijft hoe de 14e Dalai Lama is opgegroeid in een Tibetaanse boerenfamilie. Zijn moeder leerde hem de betekenis van compassie wat hij nu wil doorgeven dmv dit boek.

"In elk kind is het zaadje van compassie aanwezig. Het is er vanaf de geboorte en het zit in onze aard en kan bloeien dankzij liefde " .

In eenvoudige krachtige bewoordingen moedigt de Dalai Lama ons allen aan om van deze wereld een vriendelijke plek te maken.
Belangrijk is dat een vriendelijke plek maken nu en ook na de crisis Alhoewel mijn dochter (7) het boek in het begin saai vond werd ze enthousiaster richting het einde omdat ze boodschap begon te begrijpen die Dalai Lama over probeert te brengen. Toen ze het snapte en het nogmaals las was het boek niet meer saai maar mooi !

Pluspunten

Leerzaam, Mooi vormgegeven

Meer recensies van Oueddanielle