Verfrissend subgenre in de wereld van thrillers

Oueddanielle 26 juli 2019
"tranen stonden me in de ogen. Mijn hart vulde zich niet alleen met verdriet en wanhoop, maar ook met afschuw. Ik voelde een koude woede ontstaan vanuit onmacht, een machteloosheid die mijn aderen deed stollen"

Beproevingen is het tweede deel van deze ecologische thriller die ook heel erg goed op zichzelf te lezen valt.

Samenvatting :
Lara wordt door een oude bekende gevraagd om in Londen een verdwenen activiste te helpen opsporen. Sebastian wil haar juridische achtergrond en haar gevatte kijk op zaken inzetten om niet alleen de verblijfplaats te achterhalen van de jonge vrouw, maar ook meer te weten te komen over de duistere praktijken die hij en zijn activistenvrienden op het spoor zijn. Lara gaat op onderzoek uit en raakt steeds dieper in de problemen. Ondertussen komt ze in contact met een interessante man, Colin, die bij de recherche werkt. Al snel blijkt dat hij heel wat te verbergen heeft. Er ontspint zich een adembenemende reeks avonturen, waarin Lara probeert de waarheid boven tafel te krijgen. Zal zij erin slagen datgeen wat verborgen ligt in de duisternis aan het licht te brengen? En hoever is zij bereid hiervoor te gaan?

Janine Keijser opent een hele nieuwe wereld voor mij met dit boek.
Een boek waarin je kennismaakt met dierenactivisten en dierenleed, waar corruptie,spanning en bewustwoording samen gaan!
Lara is een toegewijde freelance journalist met een groot hart voor dieren. Lara is levenslustig, vrijgezel en weet zich altijd weer in benauwde situaties te storten tot ongenoegen van haar dierbaren.

Het boek is geschreven vanuit Lara ik heb het idee dat ik haar echt goed heb leren kennen gedurende het boek.
Sommige momenten zat ik het boek te lezen en wou ik haar bij haar schouders pakken en door elkaar rammelen. "Pas nou op Lara, kijk achter je" Het kent een
hele prettige schrijfstijl wat constant voor spanning zorgde er gebeurt van alles in dit verhaal, inbraken, ontvoeringen, mishandelingen maar ook verliefdheid en vriendschap staat heel centraal in dit boek waardoor het boek je blijft boeien en het plot... Wauw!!

Pluspunten; Het is een leuk en verrassend nieuw boek.
Minpunten; In dit boek zitten heel veel personages om Lara heen en de één is beter uitgewerkt dan de andere. Sommige personages zou ik graag mee van willen weten en beter leren kennen.

Ik geef dit meeslepende boek dikke 4 sterren voor de orginaliteit, spanninge en de manier waarop met mij bewust maakte van al het dierenleed

Meer recensies van Oueddanielle