Sterke thriller

Najaar 1990, een ongebruikte steengroeve. Het lichaam van de 11-jarige Jessica Collins wordt gedumpt. Echter is een buurtbewoner getuige van deze actie.

Oktober 2016, dezelfde steengroeve in Hayes Common. Inspecteur Erika Foster en het duikteam zijn op zoek naar een lading drugs. Maar dat is niet het enige wat ze vinden; de duikers stoten ook op de overblijfselen van Jessica.

Erika is ondertussen overgeplaatst naar Bromley en houdt zich nu bezig met georganiseerde misdaad in plaats van moordzaken. Via haar oude chef probeert ze toch het onderzoek naar de overblijfselen van Jessica te mogen voeren.

Het onderzoek is allesbehalve makkelijk: de oude sporen worden dan wel opnieuw onderzocht; een doorbraak zit er niet meteen in. Erika schakelt ook de hulp in van Amanda Baker. Zij had de leiding over het initiële onderzoek, maar het niet kunnen oplossen van de zaak heeft geleid tot een drankprobleem. Toch lukt het haar om nuchter te blijven nadat het lichaam van Jessica gevonden is.

Behalve een spannend onderzoek gebeurt er eveneens het nodige in het privéleven van Erika. Haar zus staat onverwacht voor de deur en dat komt niet helemaal gelegen. Daarnaast waren er ook wat interessante ontwikkelingen in haar liefdesleven.

Donker water vond ik erg vlot lezen. Ondanks dat het onderzoek muurvast lijkt te zitten, volgen er toch enkele verrassende wendingen. Richting het einde vond ik enkele zaken wat voorspelbaar, maar Bryndza weet alsnog sterk te eindigen.

Meer recensies van Our Library Belgium