verrassend anders

Petra Holla 04 mei 2021
Ik mocht dit boek lezen voor de ThrillZone leesclub. Eerdere boeken heb ik van de auteurs niet gelezen en door de vele lovende reacties op het boek "stille wateren' van deze schrijvende zussen was ik heel benieuwd. Het boek begin met een mooi gedicht en het start met een hoofdstuk voor mijn kind. Daarna word het verhaal in weken gedeeld met boven elk nieuw hoofdstuk de naam van een persoon met een tijdsaanduiding. Hierdoor krijg je een goed tijdsbeeld. De hoofdstukken zijn kort en helder geschreven en zeer uitnodigend om verder te lezen, mede omdat ik nieuwsgierig ben wanneer er iets gaat gebeuren. Zeker de stukjes die over mijn kind gaan, wakkeren mijn nieuwsgierigheid aan. Het verhaal neemt je mee in het leven van Lisa, Ariël, Bo en hun dierbare. Hoewel je voelt dat er wat is en het boek heerlijk leest, blijft het wat te lang oppervlakkig in de spanning. Zelf vond ik de laatste 50 bladzijde meer de spanning toenemen en wilde ik het boek uitlezen. Het plot is verrassend anders en origineel gevonden. Aansluitend ben ik de hoofdstukken voor mijn kind opnieuw gaan lezen en kon ik deze nog beter plaatsen en begrijpen. Super gedaan.

Meer recensies van Petra Holla