Kim Stone een nieuwe rechercheur in de wereld van spanning!

Wendy 08 december 2019 Hebban Team
*Angela Marsons werkte als beveiliger toen ze in 2015 haar eerste thriller schreef, het heeft liefst 25 jaar geduurd voor het eerste boek werd uitgegeven, 25 jaar lang werd ze geweigerd door veel uitgeverijen. Inmiddels zijn er van haar Kim Stone-serie meer dan drie miljoen exemplaren verkocht wereldwijd. Haar boeken spelen zich allemaal af in Black Country, Engeland waar ze zelf ook woont. Zelf zegt de auteur 'ik schrijf nooit over mensen dat ik ken, al mijn personages zijn een fictief'. Het succes van haar Kim Stone boeken leveren haar een contract met de uitgeverij om een serie van 16 boeken over het hoofdpersonage, rechercheur Kim stone te schrijven.

*2004, vijf mensen staan rond vers uitgegraven grond, enkel zij weten dat het een graf is. Niemand bood weerstand, niemand zei een woord. Ze wisten dat ze samen met het lijk, ook hun geheim werd begraven.
Heden, als de gewurgde schooldirectrice wordt gevonden blijkt dit nog maar het begin te zijn van een reeks moorden. Alle slachtoffers werkten vroeger bij het voormalig weeshuis van Black Country. Terwijl rechercheur Kim Stone vecht tegen haar demonen, weet ze dat ze deze dader moet ontmaskeren om haar eigen verleden rust te geven.

*Als je het boek begint te lezen weet je al dat je hier geen aanloop krijgt, de auteur smijt je direct in een spannend verhaal. Wie van het genre 'whodunit' houdt, zit met dit boek zeker goed. Je krijgt ook een kennismaking met het hoofdpersonage Kim Stone, waar ik in het begin echt een afkeer aan dit personage had, groeide mijn liefde gaandeweg. De auteur geeft Kim Stone haar geheimen niet direct prijs, je krijgt even een vertekend beeld, maar bladzijde na bladzijde leer je dit complex, excentriek hoofdpersonage kennen. Misschien mistte ik wat uiterlijke beschrijvingen, toch kan dit misschien de bedoeling van de auteur zijn? De karakters van de bijpersonages werden voor mij niet ingevuld. Moet ik niet zo ongeduldig zijn en wachten op het volgende boek? Het einde maakt heel veel goed, vanaf je denkt nu heb ik het verhaal door, krijg je een verrassende plotwending! Kim Stone een nieuwe rechercheur in de wereld van spanning!

Meer recensies van Wendy