Duister boek

Akke Froukje 08 mei 2020
Mason Robins, een 33-jarige acteur, probeert het hoofd boven water te houden wanneer hij voor verschillende acteerklussen wordt afgewezen. Hij doet er alles aan om aan het werk te blijven om te zorgen voor zijn vrouw Naomi en dochter Maggie. Hij komt in aanraking met “Wildclub” die alle dromen waar te maken. Ze beloven hem gouden bergen en hij tekent een contract. Al snel krijgt Mason de keerzijde van de medaille te zien en maakt hij kennis met de duistere wereld achter Wildlife. Hij brengt hierbij niet alleen zichzelf in gevaar, maar ook zijn vrouw en dochter. Wanneer zijn dochter verdwijnt, doet hij alles er aan om haar terug te krijgen. Hiervoor moet hij verschillende experimenten ondergaan, maar waar ligt zijn grens? Hij wil graag loskomen van Wildlife, maar er heeft nog nooit iemand de groep levend verlaten. Gaat dit Mason dan wel lukken….

Wat een verhaal! Dit is niet het soort boeken wat ik normaal lees, maar ik wilde graag mijn horizon verbreden binnen het thriller-genre. Dit boek heeft me ook wel erg verrast.

Het boek begint met een spannende proloog waarbij er iemand wordt achtervolgd. De personen zijn beide aan het rennen en de spanning is om te snijden. Tot de persoon het opgeeft. Deze spannende proloog wekte direct mijn nieuwsgierigheid en ik ging snel door met het lezen van de rest van het boek.

Het verhaal gaat verder met Mason, een acteur die van alles probeert om weer aan een mooie acteerklus te komen. Niet echt iemand waarmee ik me kan identificeren, maar wel iemand waar je sympathie voor krijgt gedurende het lezen. Je wilt net zo graag als Mason dat de nachtmerrie voorbij is en dat hij uit Wildlife kan stappen.
Zoals ik al eerder schreef is dit boek niet iets wat ik normaal lees. Toch wist het verhaal mij op een bepaalde manier te pakken door de snelle afwisseling van de verschillende gebeurtenissen. Wanneer ik dit boek aan het lezen was, las ik direct ook grote stukken achter elkaar. Ik was te nieuwsgierig naar hoe het verder zou lopen, dus het boek aan de kant leggen was geen optie.
De snelle afwisselingen waren ook wel een valkuil van het boek. Ik miste een aantal keer de aanleiding van een bepaalde gebeurtenis. Dan was het net of werd er een stuk overgeslagen.

Het verhaal wist mijn aandacht constant vast te houden. Dit kwam omdat het verhaal vlot is geschreven. Ik had geen tijd om af te dwalen, want anders zou ik het verhaal niet meer goed snappen. Ook was het boek spannend en de opbouw hiervan was goed. Hoe meer het einde naderde, hoe spannender het werd. Pas in het epiloog was het voor mij echt duidelijk hoe het verhaal in elkaar zat.

De schrijfstijl vond ik af en toe wat rouw en de beschrijvingen soms een beetje luguber. Dit zorgde ervoor dat ik niet altijd een prettig gevoel overhield na het dichtslaan van het boek. Dit vond ik jammer, omdat ik dit gevoel graag wil ervaren nadat ik een stuk heb gelezen.

Als eindoordeel geef ik dit boek drie sterren. Ondanks dat ik een echte thrillerliefhebber ben, was dit niet een verhaal dat bij mij paste. Ik vond het verhaal vrij heftig. Wanneer dit wel jouw stijl is, zou ik het boek zeker aanraden, want het zit verder goed in elkaar! Het is erg spannend en vlot beschreven en het leest als een trein!

Meer recensies van Akke Froukje