De nadelen van een jury

De laatste stem is een juridisch spannend verhaal. Thriller vind ik te ver gaan. Ik heb niet echt op het puntje van mijn stoel gezeten.

Maya Seal is nu strafrechtadvocaat. Maar 10 jaar geleden nog niet. Ze werd toen gekozen als jurylid in de rechtszaak vanwege de moord op Jessica Silver. De 15 jarige dochter van een rijke blanke Amerikaan. De verdachte is haar afro-Amerikaanse leraar van 24 jaar, die een seksuele relatie zou hebben met het slachtoffer.

Een jurylid heeft de gehele jury overtuigd van zijn onschuld. Het volg was er niet mee eens en dit heeft veel gevolgen gehad voor alle juryleden. Na jaar komt de jury in reĆ¼nie bijeen. Want een hij heeft het nu uitgevogeld. Maar het loopt niet zo gepland.

Dit boek lijkt een legal thriller. Echter is de structuur kompleet anders. Eigenlijk heel origineel. Helaas verliest hier en daar ook wel de spanning.

Ik ben blij dat we geen jury hebben in het Nederlandse rechtssysteem

Meer recensies van Gerrie van den Berg