Duo Jeppe en Anette komt meer tot zijn recht.

In het eerste boek van Katrine Engberg stond vooral Jeppe centraal. Het boek was wel aardig maar kon mij niet raken.

De vraag is dus kan het tweede boek of officieel het derde boek mij wel raken?
Staat Jeppe nog meer centraal dan Anette?
Merk je of deel 2 er niet is aan het verhaal?

In dit boek begint met de opening dat een verpleegster eigen handig besluit dat een patiƫnt niet meer waard is om te leven. De volgende dag wordt in alle vroegte een lijk gevonden in een fontein. Hier na begint Jeppe als onderzoeksleider het onderzoek. Deze keer zonder Anette want die is met zwangerschap verlof. Anette mist heel erg het werk en weet ze nog geen raad met het moederschap.

Dit boek is duidelijk de hoofdrol voor Anette. Dat ze plots zwanger is toch wel een teken dat we iets missen. Ook Jeppe heeft nu een relatie met Sara, die een stap verder wil zetten. Esther en Greger (slachtoffers/getuigen uit deel 1) wonen nu samen. Er zijn kleine tekenen dat we iets missen. Maar als je niet weet, dat er een deel 2 was, zo het misschien niet eens zijn opgevallen.

De verrassing in dit boek is wel dat er nog een bijrolletjes is voor Esther. Dit heb ik wel prettig gevonden.

Persoonlijk baal ik nog meer door dit boek. Door de Corona is onze citytrip naar Kopenhagen gecanceld. Ik vind extra jammer, maar aan de ander kant heb ik nu nog meer plekken die ik wil zien. Hopelijk kunnen we wel weer in het najaar.

Boek is beter en raakt me ook meer. Leest prettig en verliest niet ergens de spanning. Ik waardeer het daarom 4 sterren.

Meer recensies van Gerrie van den Berg