Heerlijke serie

Kimberly R. 28 december 2019 Hebban Team
Deze serie heb ik werkelijk waar verslonden. In nog geen 2 maanden tijd heb ik alle delen gelezen, waaronder deze ARC welke ik heb gekregen dankzij Netgalley.

De personages in deze serie zijn zo echt, zo herkenbaar. Iets wat je in Engelse misdaad en thriller boeken wel vaker ziet. Echter weet de schrijfster iets te raken waardoor je echt het gevoel hebt dat je de personages kent, met ze meeleeft en alles rechtstreeks mee krijgt.

Daar er een duidelijke rode lijn zit in alle boeken van de Luc Callanagh en Ava Turner serie is het belangrijk de boeken op volgorde te lezen. En geloof me, dat is het absoluut waard.

In dit deel wordt nog meer op het persoonlijke vlak gespeeld van de hoofd personages. De manier waarop de schrijfster ook de kanten laat zien van de slachtoffers en de daders zorgt ervoor dat je compleet betrokken bent bij het geheel en ik had dan ook moeite om het boek weg te leggen.

Het boek lijkt eigenlijk uit twee delen te bestaan. Er is een misdaad die Schotland en Frankrijk aan elkaar verbindt waardoor Luc terug is bij Interpol. Maar daarnaast is er ook nog de kwestie van de vrouwen die gebruikt en misbruikt worden in de prostitutie. Langzaam komen deze verhalen samen en krijg je, ondanks dat je vanaf begin al denkt te weten hoe het in elkaar zit, toch weer een verrassing te lezen. Iets wat Helen Fields echt ontzettend goed doet in al haar boeken.

Ook dit deel is zeker weer een aanrader en ik kan nu al bijna niet wachten op het volgende deel.

Meer recensies van Kimberly R.