Wie het eerst liegt

Evi Porter en haar partner Ryan lijken het perfecte dolverliefde koppeltje naar de buitenwereld en hun vrienden toe. Wat niemand kan vermoeden is dat hun ontmoeting een paar maand terug niet toevallig was maar tot in de details gepland was door Evi. Ze heeft van Mr. Smith de opdracht gekregen om in het leven van Ryan te infiltreren en wat is een betere manier dan een relatie met hem te beginnen. Alles lijkt op wieltjes te rollen tot ze op een Derby feest Lucca Marino ontmoet. Evi weet echter dat Lucca niet haar echte naam kan zijn, aangezien zij geboren is als Lucca Marino.
Wat is het doel van de nieuwe oplichtster? Werkt zij ook in opdracht van Mr. Smith? Heeft “Evi” te vrezen voor haar eigen leven?
“Wie het eerst liegt” is het 5de boek van de Amerikaanse schrijfster Ashley Elston. Ik moet toegeven dat ik nog nooit van deze schrijfster gehoord had maar korte inhoud van het boek sprak mij enorm aan waardoor ik het boek absoluut wou lezen.
Op de schrijfstijl van de auteur is niets aan te merken, deze is strak en spannend en trekt je vanaf de eerste pagina’s in het verhaal. Het plot is uniek. De vaart zit goed in het verhaal en de auteur weet de spanning mooi op te bouwen. Het verhaal was onvoorspelbaar. Bijna elk hoofdstuk bevatte nieuwe onthullingen of wendingen. De ontknoping was briljant en had ik totaal niet kunnen voorspellen.
Het boek is volledig geschreven vanuit het perspectief van Evi. Haar personage was goed uitgewerkt. Evi is een krak in het observeren van mensen om op die manier te achterhalen hoe deze in elkaar zitten en info te verzamelen. In haar rol komt ze heel slim en overtuigend over. Ondanks haar twijfelachtige moraal komt Evi heel sympathiek over. De auteur werkt met flashbacks om ons zo een beeld te geven hoe “Evi” in de branche is gerold en wat haar motivatie was. Ze gunt ons ook een blik op de andere identiteiten die Evi al heeft aangenomen. Door haar opdrachten als oplichtster heeft ze slechts 1 vriend en leidt daardoor een vrij eenzaam bestaan waar ze bij niemand haar hart kan luchten zonder haar cover te verraden.

“Wie het eerst liegt” is een echte pageturner. Als je van psychologische thrillers houdt, dan is dit boek zeker iets voor jou, ik heb er alvast van genoten.

Meer recensies van marijkesboekenkast