Een bijzonder boek

M.G. Pauwels 09 september 2021
Wat kan ik zeggen over "Giftig" van Suzanna Esther? Ik heb al eerdere werken van deze auteur gelezen en moet toegeven dat dit weer zo een bijzonder geval is.
Het verhaal gaat over Mara, een psychologe, die uit een relatiebreuk komt en een tijdelijke opdracht aanneemt. Ze moet een diagnose stellen van een meisje in een voorname familie. Langzaam maar zeker ontdekt ze zo meer dan haar lief is en wordt ze ook geconfronteerd met zichzelf. Meer wil ik niet vertellen, want ik weet dat ik anders Miss Spoiler ben.
Het verhaal zit goed in elkaar. Het is een beetje een puzzel, die langzaam maar zeker in elkaar valt. Het boek is in een vlotte taal geschreven en leest als een trein.
De spanningsboog is van die aard dat je gewoon verder wil lezen. Naarmate er vragen opgelost worden, komen erbij. Op het einde ben je als lezer overrompeld door emoties. Het is een meeslepend geheel.
Ik zou dit boek bij een groot publiek kunnen aanraden. Als genre zou ik het als een psychologische thriller omschrijven, maar ik denk dat ook menig romanlezers ervan zullen smullen.
Dit verhaal heeft voor ieder wat. Omdat ik geen halve sterren kan geven, zal ik mijn score van 4,5 sterren afronden naar boven. Dit boek verdient dat zeker.

Meer recensies van M.G. Pauwels