Heerlijke sprookjes over prinsessen met hun vrouw op het juiste pad

RBogerd 09 december 2019
Samenvatting
De drie verhalen gaan over Noa, Nandi en Noortje. Ze werken alle drie als prinsessen in een sprookjespretpark en houden heel erg van hun werk, waar ze zich werkelijk prinsessen wanen.

Noa heeft dit werk via haar stiefmoeder Viola gekregen die ook op het park Lang en Gelukkig Land werkt. En omdat ze altijd al prinses wilde worden komt er voor haar een droom uit. Ze werkt samen met Rik een ‘klein mens’ en past hij daarom perfect in het dwergenpak, inclusief baard en puntmuts naast Noa die Sneeuwwitje is. Ze heeft een appartement op het park en sinds ze daar woont is de relatie met Viola er veel beter op geworden. Het is een publiek geheim dat ze op vrouwen valt en speelt daarom ook graag voor ijskonijn bij de mannen waar het kwartje nog niet bij gevallen is. Ze heeft al een tijdje een oogje op een mooi elfje maar denkt dat ze een vriendje heeft.

Nandi heeft al jaren een droom en dat is een prinses worden. Haar vriend is het daar absoluut niet mee eens en stelt een ultimatum: ‘Die baan of ik.’ Ze koos voor haar baan en het verbaast haar dat het leven als vrijgezel haar goed bevalt. Dan drie maanden later komt hij haar op het werk lastigvallen omdat ze hem en zijn telefoontjes straal negeert. Ze wordt gered door een slanke beveiliger, die haar ex van het park verwijderd met een parkverbod en hoort als hij zichzelf voorstelt de naam Maikel en denkt nog dat ze hem niet eerder heeft gezien en dat hij haar type niet is. Als ze naar de parkeerplaats loopt om in haar auto te stappen, komt haar ex op zijn motor aangereden en wil met haar praten. Hij wil haar terug en pakt haar vast, hij is te sterk voor haar en het lukt haar niet om van hem af te komen. Dan wordt ze wederom gered door Maikel. Deze bied haar aan om bij hem te logeren en ze neemt dit aan.

Noortje leeft thuis in een gouden kooi en wordt heel kort gehouden door haar familie. Haar vriendinnen kennen haar privésituatie niet en ze kan er ook niet over praten. Ze weet al een tijdje dat ze op vrouwen valt en tijdens een gestolen uitje met haar vriendinnen leert ze een mooie roodharige dochter van een bareigenaar kennen. Ze realiseert zich dat ze erge tegenpolen zijn, maar dat weerhoudt haar niet om voor Jenna te vallen.

Mijn mening
Wat een heerlijke sprookjesachtige verhalen met een knipoog naar de bekende verhalen, een pluspunt is dat er afgeweken wordt van de prins met prinses idee. Heel aangenaam, subtiel en amusant vond ik het geschreven, gaf me een goed gevoel. Vooral tijdens het tweede verhaal moest ik zo hard lachen dat mijn man mopperend wakker werd doordat ik in bed niet kon stoppen met lezen.

Conclusie
Heerlijke feelgood zonder dat er een man in de hoofdrol te vinden is. Net zoals de bekende sprookjes die we kennen hebben de verhalen een happy-end. Ga zo door Tamara, ik heb genoten!

Meer recensies van RBogerd