‘Wervelstof’ – Suzanna Esther

RBogerd 02 augustus 2019
Quote: ‘Steve heeft via de County geregeld dat de zandweg verhard werd dus heeft hij veel minder last van opwaaiend wervelstof.’

Samenvatting
In het voorwoord refereert Suzanna naar de moeite die het koste om het verleden te herleven voor dit boek, maar dat het ook resulteerde in beter te begrijpen wie ze nu is.
De 24-jarige Suzan ontmoet kortstondig een Amerikaan genaamd Steve in het Vondelpark en ze hebben maar korte tijd om samen te zijn voordat hij teruggaat. Ze hebben via brieven contact en na enige tijd stuurt hij haar een open ticket om naar hem toe te komen. Na enige tijd gaat ze op zijn uitnodiging in en gaat naar hem toe. Eerst voor een korte vakantieperiode, waar ze elkaar aftasten en ze uiteindelijk voor hem valt. Dit zorgt ervoor dat ze weer terug wil naar hem en dat zal anders uitpakken dan ze had uitgedacht.

Mijn mening
Dit verhaal gaat over een jonge vrouw die met zichzelf niet heel gelukkig is en dan ineens een totaal onverwachte move maakt, doordat ze een kans geboden krijgt. Helaas voor haar komen er al snel scheuren in het door haar verwachte scenario. Dat ik getuige mocht zijn van haar verleden is op zich een privilege, maar de gedachten van Steve daar heb ik mijn vraagtekens bij. Zijn deze naar waarheid of verzonnen. Daarnaast vond ik het voor een in mijn beleving autobiografie erg kil overkomen net of het over iemand anders ging en het voelde of sommige passages beter uitgewerkt hadden kunnen worden.

Conclusie
Dit boek leest gemakkelijk en is niet moeilijk te begrijpen. Helaas mist het mijns inziens net het beetje meer, net of het niet helemaal verteld is. Het einde is zeker niet volledig uitgeschreven.

Meer recensies van RBogerd