De schaduw is een passende titel bij de situatie waarin Norah zich bevind. Na een moeilijke tijd in Berlijn vertrekt ze naar Wenen om hier een nieuw leven op te bouwen en het verleden achter te laten. Al snel beland ze echter is een situatie waarin ze steeds meer gaat twijfelen over alles om zich heen. Alles lijkt te draaien om de sterfdatum van haar vriendin. Gebeurt alles werkelijk of worden er spelletjes gespeeld?

Met een aangename schrijfstijl waarin het verhaal goed is opgebouwd heeft Melanie Raabe me als lezer van begin tot eind nieuwsgierig gehouden over wat er speelt en hoe alles nu precies in elkaar zit. De onthulling is onverwacht omdat er eigenlijk geen zinsspelingen zijn geweest waarop je het slot vaak al enigszins kunt voorspellen.

Ondanks dat de personages niet heel diep zijn uitgewerkt is de samenkomst van de verschillende personages sterk. Ze passen bij elkaar en vullen elkaar goed aan.

Het boek is door de schrijfstijl en opbouw prettig om te lezen en blijft voorzien van een bepaalde spanning met een psychologische mindset.

Reacties op: Psychologische mindset

De schaduw - Melanie Raabe
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,99 Bestel het e-book € 4,99