Interessant debuut

Sander 12 december 2019
Een vlot leesbaar en interessant verhaal is wel een goede beschrijving van Ragdoll.

De toon wordt direct gezet met de vonst van een bijzonder lijk. Het onderzoek daarop volgt is uitgebreid en voor sommige lezers misschien te langdradig. Er zijn veel personages, met een belangrijke invloed op het verhaal, betrokken. De samenkomst van deze karakters is voor het grootste deel goed uitgewerkt. Van de personages kom je voldoende te weten om ze te begrijpen en te plaatsen in het verhaal. Er is geen verstoring in het verhaal door teveel informatie en diepgang.

De schrijfstijl is aangenaam en vlot. Een vleugje humor maakt het verhaal af. Conflicten tussen personages onderling zijn door de spanning van de zaak begrijpelijk, en daarom niet storend. Het verhaal is goed opgebouwd met een origineel plot en een slot waar ik geen moment rekening mee had gehouden.

Dit eerste deel is goed bevallen en smaakt dan ook zeker naar meer.

Meer recensies van Sander