Een bizarre ontwikkeling

Sander 31 januari 2020
Na Kerf kon ik niet anders dan zeggen dat het jammer is dat er verder geen boeken in het Nederlands zijn uitgebracht. Daarom deze in het Engels gelezen.

Opnieuw weet Marc Raabe een zieke geest de hoofdrol te laten spelen in een vlotte en enerverende thriller. Het plot is wat vergezocht, maar maakt ook het verhaal omdat het continue alle kanten kan op gaan. De ontknoping is een verrassing die je niet zomaar ziet aankomen.

De personages zijn goed neergezet. Ze hebben allemaal hun eigen karakter en passen goed in het verhaal. Beslissingen zijn misschien weleens ver gezocht, maar storen totaal niet omdat het geheel goed samenkomt.

Spanning is voornamelijk te vinden in de gebeurtenissen en situaties die voorbij komen. Het is niet perse een psychologische thriller omdat de kracht niet enkel zit in de zaken die met je gedachten spelen.
Al bij al wel weer een heerlijke thriller van Marc Raabe.

Meer recensies van Sander