Wendy Hebban Team

Zielloos het derde deel van de serie Jessica Haider, Corine Hartman (1964) slaag er weer in, weer een subliem deel van de Jessica Haider serie, aanrader!

*Rechercheur Haider leeft in een bubbel van alcohol en coke, de dood van haar vader kan ze niet verwerken en ze zit vol schuldgevoel omdat ze geen afscheid heeft kunnen nemen. Zuid-Limburg wordt geteisterd door een moordenaar die zijn slachtoffers op huiveringwekkende wijze tentoonstelt. Moorden met een boodschap voor Haider, ze zet direct een geheim onderzoek in. De moordenaar gaat zelf nog een stap verder en ontvoert haar collega David. Er bovenop krijgt Haider een opdracht van Saliga, een opdracht waar ze haar gevoelens moet voor opzij zetten. Toch lukt het haar om niet te verdrinken in deze chaos?

Zoals haar vorige boeken smijt Hartman je direct in het verhaal, zonder aanloop maar je komt zonder aanloop in de rauwe wereld van rechercheur Haider terecht. Een verhaal dat niet geschikt is voor gevoelige lezers, bloed spat van de bladzijde! Het boek is niet apart leesbaar, al heeft Hartman een korte samenvatting neergeschreven aan het begin van het boek, toch is het aangeraden om de vorige delen te lezen. De auteur is een meester in het brengen van afwisseling in haar verhalen die telkens toch wel een rode draad hebben en naast de rode draad een zijspoor. Wat heel het verhaal een extra dimensie geeft. In het begin moet je wel je aandacht erbij houden, daar het telkens over verschillende zaken gaat en in dit derde deel zitten wel veel verschillende personages. Het is een trein in volle vaart met een einde dat je weer van je sokken blaast! Mijn verwachtingen zijn alleszins ingelost en mijn nieuwsgierigheid opgewekt naar deel vier!

Reacties op: Een trein in volle vaart! Subliem!

Zielloos - Corine Hartman