Heerlijke fantasie

bookstamel 06 januari 2020
Laat ik dit keer eens beginnen met de cover die vind ik echt super mooi ! Op de cover zien we Ithana afgebeeld op een prachtige zwart groene achtergrond . Het boek begint met Ithana die in een kamp leeft onder haar Meester het kamp is omringd door vuur . Ze voelt zich daar soms wel gevangen en snakt naar de buitenwereld . Op een dag ontsnapt ze uit het kamp en proeft ze even van de buitenwereld . Daarna krijgt ze van haar meester een opdracht die ze samen met Skay moet gaan uitvoeren . Al snel leren we dat Ithana op een lijst staat met de meest gezochten mensen maar waarom staat ze op deze lijst ? Beetje bij beetje tijdens hun tocht om de missie te kunnen voltooien leren we meer en meer kennen over de achtergrond van Skay en Ithana . Ook de relatie tussen de twee zien we steeds weer veranderen waardoor je ook steeds meer met de personages gaat meeleven . Alhoewel ik de eerste paar hoofdstukken wat moeite had om erin te komen werd ik vanaf dat de missie gestart was enorm meegesleurd in het verhaal .

Al met al heeft het boek een verhaal wat alles heeft wat een fantasy verhaal nodig heeft . Een prachtig geschapen wereld waarin het verhaal zich afspeelt . Goede sterke personages vooral Ithana vind ik een super powervrouw , genoeg actie en avontuur . Verschillende mythische wezentjes. En door deze ingrediënten is het een prachtig verhaal geworden en ik ben dan ook reuze benieuwd naar het vervolg . Kimoh’ra ligt al klaar op me nachtkastje om gelezen te worden .

Uitgebreide recensie op mijn blog

Meer recensies van bookstamel