Het bloemenmeisje is een bijzonder verhaal, wat je niet snel vergeet.

Als bij toeval een helikopter over een afgesloten vallei vliegt, ziet de piloot een meisje bij haar moeder zitten. Nina Fleuri wordt 27.06.1988 naast haar doden moeder gevonden. Ze heeft geen enkel contact gehad met de buitenwereld en is vervreemd van de normale wereld.

Op haar 43ste ontmoet Nina haar tweelingzus Thea. Ze heeft juist een heel gelukkige jeugd gehad. Als Thea terug naar haar huis gaat naar Maastricht, wil ze verder uitzoeken naar hun gezamelijk verleden en moeder. Even later is Thea verdwenen.

Nina gaat naar Maastricht en probeert de sporen te volgen van haar zus.

Anya Niewarra heeft een mooi literaire thriller geschreven, maar ook een bijzonder. Het boek kun je eigenlijk in twee delen splitsen.
In begin is het vooral een verhaal wat je nieuwsgierigheid wekt. Het wordt mooi vertelt, als een literaire roman. Maar als Thea verdwijnt gaat het boek langzaam over naar een thriller en wordt het tempo steeds hoger.

Dus niet echt een klassieke thriller. In begin is er gewoon weinig spanning alleen maar nieuwsgierigheid. Toch wil je verder lezen als bij een thriller. Dit boek is heel knap qua opzet.

Een bijzonder verhaal, wat je niet snel vergeet!
Ik kon het daarom alleen maar met 5 sterren waarderen.

Meer recensies van Gerrie van den Berg