Keuzes!

Nathalie M Melis 09 januari 2020
Wanneer Emily, Lukas tegen het lijf loopt tijdens een avondje stappen, is het liefde op het eerste gezicht. Eén probleem, Emily heeft al een vriendje, de flamboyante Matthijs. Als Emily, Lukas voorstelt aan haar huisgenoten, is het haar huisgenoot Lisa die Lukas aan de haak slaat. Elk zijn relatie en het leven gaat verder. Was de liefde maar zo simpel! Hart en verstand zeggen 2 verschillende dingen en Emily moet keuzes maken.
Om haar zinnen wat te kunnen verzetten, vliegt Emily helemaal op haar stage. Voor haar studies criminologie mag Emily stage lopen bij de politie. Haar vader was zelf politieagent maar kwam om het leven toen Emily nog heel klein was. Zijn toenmalig partner Paul neemt de stagebegeleiding op zich en Emily mag mee op zijn kantoor werken gedurende de stage. Wanneer een compleet over haar toeren Lisa het politiekantoor binnenstormt is Emily haar nieuwsgierigheid gewekt. En weer moeten er keuzes gemaakt worden. Fatale Keuzes!
Nina Verheij is een super sympathieke Nederlandse jongedame. Via HamleyBooks bracht ze haar debuut "Fatale Keuzes" op de markt. En wat voor een debuut! Haar schrijfwijze is wonderbaarlijk. Via verschillende tijdslijnen krijg je een inkijk in het leven van de verschillende personages. Op geen enkel moment was het voor mij ingewikkeld om die tijdslijnen op te volgen. En op geen enkel moment liet het verhaal mij los. Nina slaagt erin je mee te sleuren in een verhaal dat zoveel meer is dan de zoveelste politiethriller. Dit is een filmwaardin boek. Je ziet elke scène voor je gebeuren. Je voelt wat Emily voelt, haar liefde, haar verdriet, haar woede, haar pijn, de tweestrijd als er keuzes moeten gemaakt worden, en zoveel meer.
Gelukkig is er daar altijd Paul waar ze bij terecht kan. Paul neemt de stagebegeleiding serieus en hoopt Emily langs deze weg te kunnen beschermen voor het kwaad in de wereld. Na een dramatische gebeurtenis moeten ze beide op zoek gaan naar gerechtigheid. Slaagt Emily erin de puzzelstukjes tot één geheel te krijgen? En wat met de liefde? Is al wat blinkt goud?
Het leven bestaat uit keuzes maken, telkens weer. Zou je andere keuzes maken als je de dingen anders zou zien?

Meer recensies van Nathalie M Melis