zalig fascinerend verhaal

Nathalie M Melis 04 januari 2020
Voor de facebookgroep “Boeken toer, lezen en recenseren van boeken van onbekende schrijvers” mocht ik het boek “Prinses Maan en de heerser van het duister” lezen. Alleen al de prachtige cover van dit boek spreekt aan om te lezen. Maak dan een combinatie van sterke vrouwen, de maan, een wolf en de zoektocht naar de waarheid maakt van deze fantasyroman een fascinerende reis door een prachtige wereld waar niets is wat het lijkt.
Maan groeit op onder de grond waar ze meedogenloos wordt getraind door het systeem. Met aan het hoofd “de master” gevreesd door elke vrouw in het gevangeniskamp. Het doel van het systeem deze vrouwen trainen tot moordmachines. Maan slaagt erin om te ontsnappen uit het kamp maar al snel blijkt dat er vele ergere dingen zijn buiten het kamp dan dat Maan voor mogelijk had gehouden. Maan komt telkens weer voor gevechten te staan waardoor ze steeds meer vragen krijgt ipv antwoorden. Slaagt Maan erin om haar vriendinnen te redden uit het kamp, het geluk en de waarheid van haar familie te vinden. Dit boek krijgt van mij 4sterren, het leest zalig weg, maar af en toe ging het voor mij te snel. Op sommige hoofdstukken mocht van mij nog dieper ingegaan worden waardoor het verhaal een 100blz langer kon duren. Neemt niet weg dat ik enorm genoten heb van Leonie Sophia van den Hoek haar verhaal. Ik kijk enorm uit naar het vervolg want met de cliffhanger op het einde moet er gewoon een vervolg komen op Maan haar verhaal en haar zoektocht naar de waarheid.

Meer recensies van Nathalie M Melis