Een verhaal met vaart!

Wendy 27 mei 2020 Hebban Team
Marja Boomstra (1960) woonachtig te Weert heeft een afwisselende carrière binnen de maatschappelijke organisaties zoals gemeentelijke instellingen en jeugdzorg. En dit merk je doorheen dit romandebuut, psychologische problematiek schemert doorheen het verhaal.

*Letta haar ouders krijgen geen dodelijk ongeluk, als het meisje nog maar veertien is. Ze heeft moeten vechten tot wie ze nu is, een nieuwsgierig, impulsieve toch eenzame vrouw. Als Letta de wijk gaat bezoeken waar ze tot haar dertien jaar heeft gewoond, is ze getuigen van iets gruwelijk en overkomt haar een ongeval. Als dit niet genoeg is, treft ze een dood meisje aan in haar flat, Letta vreest voor haar eigen leven en met haar angst hijgt haar verleden in haar nek.

*Vanaf de eerste bladzijde smijt de auteur je in het verhaal, geen aanloop, je springt als lezer in een vat vol geheimen. Doorheen het boek krijg je steeds een beter beeld van Letta, verleden en heden, de gedachten van Letta wisselen elkaar af zonder dat het voor mij ingewikkeld werd. Zonder langdradige beschrijvingen loop je als het ware door het huis van het bijpersonage, wat ook tevens het grootste decor is van het verhaal. Op de cover staat psychologische thriller daar ben ik het als lezer niet mee eens, noem het een roman, literatuur en zeker erotisch getint boek. Tuurlijk bevat het boek spanning en actie maar het grootste deel van het verhaal gaat zeker over de worsteling van Letta met haar verleden. Een knap debuut van de auteur, een verhaal met vaart waar je als lezer wordt ingezogen!

Meer recensies van Wendy