Pittige erotische NA: you love it or you hate it!

Helma Koot 28 april 2020 Hebban Recensent
DEFY van L.J. Shen is de prequel van de vierdelige new adult Sinner of Saints-serie. In deze novelle maken we door de ogen van lerares Melody Greene kennis met de gezworen vrienden Jaime Followhill, Trent Rexroth, Dean Cole en Baron ‘Vicious’ Spencer. Ze gaan door het leven als de ‘HotHoles’. Ze zijn rijk, verwend en hebben lak aan alles en iedereen, maar bovenal zijn ze elkaar trouw. Plaats van handeling is All Saints High in Todos Santos, California.

Melody is 26 jaar, aantrekkelijk en geeft dit jaar voor het eerst les aan All Saints High. Haar grote droom om furore te maken als balletdanseres, kwam abrupt tot een eind toen ze haar been brak. Het is al snel duidelijk dat ze niet voor lerares in de wieg is gelegd. Orde houden in de klas? Vergeet het maar! En dan voelt ze zich ook nog eens heimelijk aangetrokken tot ‘HotHole’ Jaime Followhill. Behalve dat hij haar student is komt daar nog de complicerende factor bij dat hij de zoon van de directrice is. Maar als hij de eerste stap zet en haar verleidt, met een stomende vrijpartij tot gevolg, is er voor allebei geen weg terug meer. Is het een 'match made in heaven or in hell'?

In de eerste helft van het boek overheersen de erotische scènes. En die zijn hot, hot, hot! Ze duiken voornamelijk met elkaar het bed in zonder dat er van een echte verhaallijn sprake is. Pas halverwege het verhaal zijn die scènes minder prominent aanwezig en komt het verhaal op gang als Melody Jaime volgt nadat hij door ‘Vicious’ is opgeroepen. Wat Melody dan ziet, zorgt ervoor dat hun relatie onder druk komt te staan en ze allebei een keuze moeten maken. Kiezen ze voor elkaar of is de breuk onherstelbaar en gaan ze ieder hun eigen weg?

DEFY is een gemakkelijk weglezende NA, maar er had voor mij iets meer diepgang in gemogen. Er is wel wat ruimte voor privé problemen waar zowel Melody als Jaime mee worstelen, maar die zijn van ondergeschikt belang. Het is natuurlijk bijna niet mogelijk om in slechts 105 pagina’s aan een gedegen karakteropbouw te doen, maar het maakt in ieder geval wel nieuwsgierig naar het volgende deel in de serie waarin 'Vicious' centraal staat.
Ik heb me er prima mee vermaakt, maar als je niet gecharmeerd bent van pittige en expliciete seksscènes zou ik er niet aan beginnen. Heb je daar geen problemen mee, dan is het een mooie gelegenheid om kennis te maken met de boeken van bestseller auteur L.J. Shen. Deze novelle zal dan zeker zorgen voor een paar uurtje leesplezier.

Meer recensies van Helma Koot