Laura 18 maart 2020
Edward, zijn familie en 188 zitten in een vliegtuig van New York naar Los Angeles wanneer het vliegtuig neerstort. Edward, 12 jaar is de enige overlevende. Hij wordt ondergebracht in het huis van zijn oom een tante en ieder is hier bezig met het verwerken van zijn eigen verlies. Edward vindt gelukkig troost bij zijn buurmeisje Shay.

'Lieve Edward' vertelt het verhaal van Edward en een handvol inzittende van het vliegtuig dat neerstortte. Het verhaal wordt verteld vanuit twee verschillende verhaallijnen. Die van Edward na de ramp en de verhalen van verschillende inzittende tot het moment van de ramp. Het is een indrukwekkend boek dat de groei van een jongen beschrijft en leert hoe hij moet omgaan met pijn en verdriet, maar vooral ook tevreden zijn met wat is.

'Lieve Edward' was een boek dat hoog op mijn 'langverwacht' lijstje stond. Ik kon dan ook niet wachten met het lezen. Iets dat ik misschien had moeten doen, want dit boek in een vliegtuig lezen kan ik niet geheel aanraden... Dat terzijde zeker een aanrader!!

Meer recensies van Laura