Rushdies Quichotteske queeste, en onze geanimeerde discussie daarover

Nico van der Sijde 25 september 2019
Van Rushdie las ik ooit "Midnights Children" en "The satanic verses" met veel plezier, en bijvoorbeeld "The moors last sigh" ook. Toch volgde ik hem de laatste jaren niet meer zo. Maar zijn nieuwste kon ik niet laten liggen, want dat was een nieuwe versie van Cervantes' onvolprezen "Don Quichot". Bovendien organiseerde Ellen IJzerman/ Prowisorio een interactieve leesclub om het boek heen, waarin een aantal vrolijke lezers gewoon ongeremd los kon gaan met leesimpressies naar aanleiding van Rushdies "Quichotte".

Ik vermaakte mij prima met dit boek, maar nog meer met de discussie op Hebban over dit boek met een aantal mede Hebban- leden: Ellen/Prowisorio, Hanneke en Sandra. Elke recensie zou saaier zijn dan deze discussie was en nog steeds is. Daarom deze keer geen recensie, maar een link naar de discussie: https://www.hebban.nl/spot/262/nieuws/krabbelboek-quichotte-van-salman-rushdie-informatie

Meer recensies van Nico van der Sijde