Inkijk in de rechtszaal

Shel Wildvang 05 september 2022
Gust Verwerft is in Vlaanderen bekend door zijn jarenlange carrière als gerechtsjournalist. In 1967 volgde hij zijn eerste assisenproces. Zijn ervaringen wist hij al eerder in tientallen boeken te steken waarvan ‘Altijd erger dan je denkt’ zijn meest recente exemplaar is.

In dit boek spreekt Verwerft over processen die hij heeft bijgewoond en die hem erg bijblijven. Hij beschrijft zelf in het voorwoord dat hij in zijn dagelijks leven steeds linken legt naar daders of slachtoffers van deze processen. Een gemeente, gehucht, huis, scenario op televisie,… brengen hem steeds weer terug. In dit boek kan hij bepaalde herinneringen neerschrijven en delen met anderen want het is ook altijd erger dan je denkt.

Wil je meer weten over delicten die je in de media hebt zien verschijnen en dan meer specifiek over de processen die later volgden? Dan is dit boek zeker jouw cup of tea. Je leest over Britta Cloetens die in een garage vermoord werd, neurochirurg Mehrnaz Didgar die haar dochter vermoorde, de man die Sofie Muylle doodde op het strand en meer. Processen die België niet onberoerd lieten!

Ik herinner mij dat ik aan de televisie gekluisterd zit te kijken naar het nieuws wanneer er weer een verschrikkelijk delict gebeurd is. Met dit boek heb je precies de kans om even in de rechtszaal te zitten. Om mee te kijken hoe dit allemaal gegaan is en om meer inzicht te krijgen in dit hele gebeuren..

Een aanrader voor iedereen die van true crime houdt! En als je meer wil lezen vindt je nog tientallen boeken van Verwerft via www.assisen.be

Meer recensies van Shel Wildvang