Vechten voor je dromen

Shel Wildvang 06 september 2022
Farina Eden is een schrijfster die geboren is in Berlijn. Ze geeft les op een middelbare school. Het recept van dromen is het eerste deel van de serie genaamd “De vrouwen van de zeepmakerij”. De cover alleen ziet er al idyllisch uit.

1865. Hanna leert van kinds af aan het reilen en zeilen van de zeepziederij van haar vader. Haar ideeën worden steeds maar weggelachen. Ook als vrouw zal ze nooit een kans maken om iets te betekenen in het bedrijf. Maar Hanna heeft ambitie. Stiekem werkt ze aan nieuwe recepten met een heerlijke geur. Daarnaast houdt ze haar liefde voor Louis ook geheim. Hij is de zoon van een dokter. Maar ook deze liefde komt te wankelen door intriges en Hanna’s broer is ook nog eens ernstig ziek. Dan leert ze ook Gustav, een intrigerende kunstenaar, kennen die haar gevoelens helemaal door elkaar gooit.

De schrijfstijl van Eden is soepel, simpel en duidelijk. Een verhaal mag wat mij betreft net iets meer om handen hebben. Ik vind een volwassenere schrijfstijl iets aangenamer om te lezen en vooral om mij bij te blijven. Het wordt gebracht vanuit verschillende vertelperspectieven vanuit de belangrijkste personages. Hierdoor krijg je inzichten in de motieven en gedachten van hen. Het tempo mag net wat hoger liggen maar er zijn wel verrassende wendingen en romantische momentjes in het verhaal waar ik dan weer erg van houdt.

Een amusant historisch verhaal met een boeiende inkijk in een oude zeepziederij. Over vriendschap, ambitie, vechten voor je dromen en natuurlijk liefde!

Meer recensies van Shel Wildvang