Een warm verhaal uit het koude, ruige Ierland

Annemiek Klijnstra 15 januari 2021
De zussen Ottie, Pip en Willow komen na de plotselinge dood van hun vader samen in het 700 jaar oude familiekasteel. Daar horen ze tot ieders verrassing en ontsteltenis dat Willow, de jongste dochter, het kasteel erft. Willow vertrok drie jaar eerder naar Dublin en is vervreemd geraakt van haar ouders en zussen. Ze kondigt aan het kasteel te verkopen, omdat er veel achterstallig onderhoud is. Haar beslissing valt niet in goede aarde. De zussen moeten hun verleden onder ogen zien als ze elkaar niet voorgoed willen verliezen.

De verhalen van Ottie, Pip en Willow wisselen elkaar in het boek af. Ottie worstelt met een geheime liefde, en Pip verliest door een weddenschap haar lievelingspaard. En Willow neemt de zware taak op zich om het kasteel te verkopen. Er zit veel vaart in het boek, het leest vlot. Het grootste geheim blijft toch waarom Willow drie jaar geleden is weggelopen. Ik had al snel door hoe het boek zou eindigen. De schrijfster, Karen Swan, heeft het Ierse land heel mooi beschreven. Ik voelde de kou door het verhaal heen.

Karen Swan was modejournalist, maar gaf deze baan op om te gaan schrijven. Haar eerdere boeken, Een Noorse winternacht en De Spaanse belofte, zijn niet alleen in het Nederland verschenen, maar ook in onder andere Duitsland en Italiƫ.

Meer recensies van Annemiek Klijnstra