Zeer actueel tot de laatste bladzijde!!

Wat een vaart zit er in het boek! Er gebeurt zoveel, dat het geen moment verveelde.
Het boek is zeer actueel. De vermissing van splijtstofstaven in Iran, de aanslagen op grote menigtes, de macht van de politici in Amerika en Israël. Maar ook de keuzes en offers die men maakt voor het geloof, voor Allah is actueel. Ook de liefde ontbreekt niet in het boek. Jim Matteos, de hoofdrolspeler in het boek, start aan het eind van het boek een nieuw leven, met Soraya. Er zijn een paar open eindes in het boek, die snakken naar een tweede deel. Wel vind ik het ongeloofwaardig dat Tess, de data analyst van de CIA, alles kan kraken en openen, maar niet de code van een lift kan kraken aan het eind van het verhaal.
Era Richmen is het pseudoniem van het schrijversduo Eric Bakker en Herman Zandstra. In 2011 verscheen Het Dubai Ultimatum, het in eigen beheer gepubliceerde thrillerdebuut van Era Richmen. De tweede thriller, Het Slater Delict, verscheen in oktober 2014.

Meer recensies van Annemiek Klijnstra