Spannende YA!

Shel Wildvang 20 augustus 2020
Axel & Tommy leven in een dystopische wereld 60 jaar van nu. De tijden zijn erg veranderd waarbij er te veel mensen op de wereld zijn. Om dit probleem op te lossen heeft men ‘slinkers’ bedacht. Dit zijn mensen die de voetafdruk moeten doen dalen. Zij krijgen veel belemmeringen zoals geen elektriciteit, water, school, vlees, vis, … . Toch is er ook een organisatie die niet blij is met deze oplossing. Axel en Tommy slaan op de vlucht nadat hun ouders zijn verdwenen. Onderweg leren ze Sunny kennen die met hun mee op pad gaat.

Prachtig hoe Morshuis dit verhaal neerzet. Het is een origineel verhaal die mij met momenten wel wat doet denken aan de divergent-trilogie. De lezer wordt geconfronteerd met maatschappelijke thema’s en politieke intriges. Morshuis heeft een spannende schrijfstijl die volwassen overkomt maar toch vlot leesbaar is. Ze creëert een unieke wereld die knap ineen is gezet. Het verhaal is avontuurlijk en mysterieus. Hij weet te boeien tot het einde. De plotwending zorgt ervoor dat je het 2e boek absoluut wilt lezen!

Het boek is niet alleen prettig om te lezen maar ziet er ook nog eens prachtig uit! Een mooi kleurcontrast met daarbij aan de zijkant mannetjes die lijken te vallen (slinkers?). Toepasselijk bij het verhaal.

Een boeiende en gruwelijke young-adult die alles bezit wat een goed boek moet hebben!

Meer recensies van Shel Wildvang