Pamflet tegen pesten

Eus Wijnhoven 30 juli 2019
'Plotseling diep in het woud' gaat over een bergdorp waar de dieren zijn verdwenen. Sterker: kinderen geloven helemaal niet dat er dieren bestaan (wel handig overigens als je hinder hebt van muggen en allergisch bent voor wespen- en bijensteken). Maja en Matti zijn ondernemende kinderen en gaan het donkere woud in, waar geest Nehmi heerst. Daar doen zij een wonderbaarlijke ontdekking.
'Plotseling diep in het woud' gaat vooral over pesten, niet alleen bij kinderen onder elkaar, maar ook onder volwassenen. Het is een sprookje dat je kunt voorlezen aan je zes-/zevenjarige kind, waarbij je ook zelf van het verhaal zult genieten, en er iets van leert.

Het is jammer dat Oz, die schrijft dat er misdaden om het verhaal hangen waarom de dieren verdwenen zijn, zich slechts beperkt tot een enkel pestgeval. Mijn verwachting was dat er meer aan de hand zou zijn. Toch een aanrader, dit boek.

Meer recensies van Eus Wijnhoven