Kijk doorheen het voorspelbare van dit korte verhaal!

Wendy 14 juni 2020 Hebban Team
Voor mij was dit de eerste kennismaking met deze grote auteur M.J. Arlidge (1974) vooral bekend van de grote boeken hype rond inspecteur Helene Grace. De cover van dit boekengeschenk past zeer goed bij de covers die M.J. Arlidge typeert.

*Tijdens een uitje stappen leert de blinde Emma de charmante Mark kennen. Marc die ontslagen is uit het leger na een traumatische gebeurtenis waar hij mentaal en fysiek door beschadigd is. Zijn littekens in het gezicht en hals maken het dagelijks leven zwaar, de ogen die hem elke dag bekijken, de blindgeboren Emma voelt een enorm aantrekkingskracht en een soort zorg voor deze mysterieuze man.
Dan wordt Manchester geteisterd door een aantal homejackings, brutaal worden mensen overvallen en gemarteld. Emma begint een soort onzekerheid te voelen als de politie buiten komt met een dadersprofiel, de dader heeft littekens in het gezicht. Twijfel en onzekerheid heerst over Emma, ziet ze Marc wel voor wie hij is?

De auteur beschrijft de twijfel en onzekerheid in de weinige bladzijden die dit verhaal telt, met een eenvoudige, simpele schrijfwijze. Op een opbouwende trend die de lezer toch wel nieuwsgierig maakt om verder te lezen, wordt er een soort spanning gebouwd doorheen het verhaal. Kijk als lezer wel door het voorspelbare van het verhaal en geniet van de emoties die Emma voelt, de afstoot en aantrek tussen de twee personages die een rode draad zijn doorheen dit misschien iets "te" korte verhaal.

Meer recensies van Wendy