Leuk boek voor tijdens de zomermaanden, maar blijft niet lang hangen

Laurie 21 juli 2019
Her Royal Highness is de companion novel van Royals van Rachel Hawkins. Dit houdt in dat het een losstaand vervolgdeel is en je Royals dus niet per se gelezen hoeft te hebben. Ik werd na het lezen van Royals wel benieuwd naar dit boek en het ging mee op vakantie.

In Her Royal Highness volgen we Millie Quint die na een gebroken hart besluit om naar Schotland te gaan om les te volgen aan de prestigieuze kostschool Gregorstown. Alles lijkt haar voor de wind te gaan, ze leert snel mensen kennen en maakt snel nieuwe vrienden. Het enige "probleempje" is haar kamergenote Flora, de verwaande en arrogante prinses van Schotland. Maar is Flora echt zo arrogant en verwaand als het lijkt?

Her royal Highness bevat, net als Royals, een plot waarbij je niet veel hoeft na te denken. Dit maakt het boek ideaal om mee te nemen op vakantie of om te lezen tijdens een zonovergoten zomerse dag. Het nadeel van zo'n plot is dat het niet lang blijft hangen. Her Royal Highness voelt heel cliché en bevat geen diepgang. Flora toont wel het meisje achter het masker en wat dat betreft maakt zij een groei door. Sommige dingen voelde voor mij erg ongeloofwaardig, behalve de LGBTQ-relatie die in dit boek voorkwam. Deze relatie is op een heel natuurlijke manier uitgewerkt waardoor het niet geforceerd voelde en waardoor het "gewoon" deel van het verhaal is.

Al met al is Her Royal Highness een leuk boek om te lezen, maar het heeft op mij geen diepe indruk achter gelaten. Zijn dit soort boeken niet helemaal jouw ding? Dan adviseer ik om dit boek, en Royals, misschien niet snel op te pakken. Her Royal Highness is wel een heerlijk boek voor op vakantie, wat er bij mij waarschijnlijk voor heeft gezorgd dat ik het snel uit had. Ik wilde wel weten hoe het verder zou verlopen, maar ik zou deze drang minder gehad hebben als ik op dat moment niet op vakantie was en andere dingen had om me af te leiden van het verhaal. De ideale zomer read dus.

Meer recensies van Laurie